• Storyboard
Référence Zoosystema2019v41a17_Supplementary_video_2_01
Titre Mâle adulte de Gnathoclita vorax adult male en train de chanter dans son milieu naturel / Gnathoclita vorax adult male singing in natura
Copyright © Sylvain Hugel
Description Les mâles adultes de Gnathoclita vorax chantent pendant la nuit depuis des cavités naturelles dans des plantes. Le chant consiste en des répétitions longues (> 1 min) et relativement régulières de phonatomes.

Adult males of Gnathoclita vorax sing by night hours, from the undergrowth from plant-made cavities. The call consists of long (> 1 min) and relatively regular repetitions of phonatomes.

Réf article : Hugel S. 2019. — Panoploscelis scudderi Beier, 1950 and Gnathoclita vorax (Stoll, 1813): two katydids with unusual acoustic, reproductive and defense behaviors (Orthoptera, Pseudophyllinae), in Touroult J. (ed.), “Our Planet Reviewed” 2015 large-scale biotic survey in Mitaraka, French Guiana. Zoosystema 41 (17): 327-339.
En savoir plus... http://zoosystema.com/41/17